Skip to content

Organisasjonskart

Funksjonsbeskrivelser

Funksjonsbeskrivelse Leder i Bjørnevatn IL

  1. Oppgaver:
  • Ansvar for å lede klubben etter gjeldende lover og regler
  • Hovedansvarlig for klubbens økonomi og budsjett
  • Ansvarlig for å søke Lokale aktivitetsmidler, kulturmidler og å søke om økonomisk støtte fra andre områder der det er mulig 
  • Være lagets representant overfor offentlige- og idrettens organisasjoner
  • Lede styremøtene
  • Ansvarlig for innhenting av politiattester (kan delegeres til nestleder i styret)
  • Anvise utbetalinger som er fellesutgifter for BIL, avdeling 100
  • Ansvar for å innkalle til, og arrangere årsmøte innen 30.mars
  • Ansvarlig for at det blir utarbeidet årsmeldinger fra de ulike gruppene i klubben, og fra styret
  • Ansvar for at det blir lagt fram årsregnskap for inneværende år, og budsjett for kommende år på årsmøtet (Lovnormen)
  • Ha et tett samarbeid med valgkomiteen, og orientere om hvilke funksjoner som er på valg og hva disse innebærer
  • Påse at adresseforandringer og endringer i styret sendes krets- og forbund, samt Brønnøysundregisteret
  • Påse at tilganger i bank blir endret når nye styremedlemmer overtar
  • Være ansvarlig for å opprette støttefunksjonene (Høyre side av organisasjonskartet) 
  • Ansvarlig for rapporteringer i forbindelse med moms og lotteri

Funksjonsbeskrivelse Nestleder i Bjørnevatn IL

  1. Oppgaver:
  • Styremedlem
  • Overta lederens oppgaver ved behov, eller ut fra fordeling av oppgaver mellom disse
  • Bistå leder i praktiske og administrative oppgaver, og eventuelt disiplinærsaker
  • Være styrets representant og medlem i markedsgruppa

Funksjonsbeskrivelse Sekretær i Bjørnevatn IL

  1. Oppgaver:
  • Medlem av styret.
  • Sende ut agenda og innkalle til styremøte sammen med styreleder.
  • Skrive referat fra styremøter og distribuere på mail til styremedlemmene.
  • Sende ut reel informasjon fra styret til administrative ledere i gruppene.
  • Innhente opplysninger fra gruppene og skrive årsrapport sammen med styreleder.
  • Lage årsplan over gjøremål, frister og dugnader for BIL sammen med styret.
  • Sette opp søknader og andre aktuelle skriv sammen med leder.

Funksjonsbeskrivelse Kasserer i Bjørnevatn IL

  1. Oppgaver:
  • Medlem av styret
  • Betale alle fakturaer for idrettslaget
  • Hente all post og fordele dette til alle respektive ledere.
  • Motta fakturaer for utbetaling- etterlyse manglende kontering.
  • Motta fakturaer fra Adm. leder som ikke er kommet per post og fordele disse.
  • Bestille vekslepenger til arrangement
  • Ta imot oppgjør etter dugnader og salg fra bua.
  • Sette inn kontanter i bank
  • Sjekke kontoutskrifter opp mot bilag og levere regnskapsfører.
  • Rapportere til stryet månedlig på økonomisk status.

Funksjonsbeskrivelse Adm. leder senior i Bjørnevatn IL

  1. Oppgaver:
  • Medlem av styret
  • Økonomisk ansvarlig (budsjettansvar) for seniorgruppa, avdeling 200.
  • Kontere og attestere fakturaer for senioravdeling (200).
  • Organisere økonomiske forhold i samråd med sportslig leder, SU og Markedsgruppa
  • Bestille reiser, overnatting og mat i forbindelse med kampavvikling.
  • Føre og oppdatere navnelister for spillere, trenere og støtteapparat gjennom hele året.
  • I samråd med Klubbadmin, følge opp de som ikke betaler medlemskap og treningsavgift
  • Ved behov, bistå Sportslig Leder med å utarbeide kontrakter for spillere og trenere.
  • Ansvar for at økonomiske rammer holdes ved personlige avtaler for spillere og trenere.
  • Ansvarlig for å informere styret om avvik mot budsjett
  • Ansvarlig for at årsrapport fra hvert lag blir utarbeidet til årsmøtet
  • Ansvarlig for at det utarbeides årsplan for seniorgruppa
  • Være reserve for kasserer; – ha tilgang til å kunne betale fakturaer i nettbanken

Funksjonsbeskrivelse Adm. leder Barn&ungdom i Bjørnevatn IL

  1. Oppgaver:
  • Medlem av styret.
  • Økonomisk ansvarlig (budsjettansvar) for avdeling Barn og ungdom, avdeling 300.
  • Kontere og attestere fakturaer som tilhører avdeling Barn og ungdom
  • Organisere økonomiske forhold med Sportslig Leder, oppmenn og dugnadsgrupper.
  • Bestille nødvendige varer og tjenester inkls hall leie for avdelingen.
  • Ansvar for all kontakt mot FFK, (seriespill, krets og sonetiltak, KM sluttspill, gebyrer etc)
  • Ved behov, bistå Sportslig Leder med påmeldinger til eksterne turneringer
  • Påse at oppmenn fører og oppdaterer navnelister for spillere og foreldre gjennom året.
  • I samråd med Klubbadmin, følge opp manglende innbetalinger fra medlemmer.
  • Hovedansvarlig for klubbens trenere, lagledere, trenerveileder, rekrutteringsansvarlig, Fair Play ansvarlig og tilhørende rutiner og          rollebeskrivelser.
  • Påse at klubben drives iht klubbens rutiner og NFF’s retningslinjer for barn og ungdom. 
  • Ansvarlig for å informere styret om avvik mot budsjett.
  • Ansvarlig for at årsrapport fra hvert lag blir utarbeidet til årsmøte.
  • Ansvarlig for årsplan der påmeldingsfrister for seriespill og turneringer inngår.

Funksjonsbeskrivelse; Leder Anlegg i Bjørnevatn IL

1.      Oppgaver:

  • Leder for anlegg har som primæroppgave å administrere, planlegge nyanlegg og planlegge vedlikehold av idrettsanlegget i Kristensedalen. Idrettsanlegget består av klubbhus, kunstgressbane med tilhørende anlegg, bygg, kiosk, grusbane med tilhørende lysanlegg, parkeringsplass, trimløype og lysløype. 
  • Nærmeste overordnet for vervet er lederen for idrettslaget. 
  • Leder anlegg leder anleggsgruppa som skal bestå av minimum 5 personer. Leder, banemester, anleggsmedlemmer og husansvarlig. 
  • Informerer styret ved behov.
  • Utarbeide budsjett til årsmøte
  • Utarbeide årsrapport til årsmøte
  • Medlem av styret 
  • Bistå klubben vedrørende tekniske saker tilknyttet idretts anlegget
  • Tilegne seg kunnskaper og annen relevant informasjon gjeldende idrettsanlegg som er typisk for Bjørnevatn idrettsanlegg
  • Ansvarlig for å opprette prosjekter og prosjektledere

Leder samarbeider med styret, trener, oppmenn, leder for utleie og dugnadsansvarlig. 

Generelle oppgaver:

  • Klargjøring av anlegget på våren sammen med senior- og Baren og ungdomsavdelingene
  • Stenging av anlegget sammen med senior- og Baren og ungdomsavdelingene
  • Klargjøring av kunstgressbanen før kamp sammen med kampansvarlig/ oppmann.
  • Organisere løypekjøring

Vedlikehold og represjoner av lagerbygg, parkeringsplass, lysanlegg og grusbane;

  • Slodde grusbane ganger pr år.
  • Løypemaskin
  • Kontrollere lysanlegg på grusbanen
  • Vedlikeholde og utvikle turstiene
  • Sette opp postkasse ved Karlsonvannet på våren.

Funksjonsbeskrivelse Sportslig leder senior i Bjørnevatn IL

1.      Oppgaver:

  • Varamedlem for Adm leder senior til styret. Møte på styremøter ved innkalling.
  • Lede Sportslig Utvalg (SU) og styre den sportslige utviklingen i klubbens senioravdeling
  • Organisering og koordinering av seniorfotballen sammen med SU og adm. leder
  • Forhandle kontrakter med spillere og trenere sammen med SU og adm. leder
  • Legge overgangsforhandlinger fram for styret sammen med administrativ leder
  • Ansvarlig for rekrutteringsarbeid mot spillere og trenere
  • Ansvarlig for at BILs sportsplan og retningslinjer blir fulgt
  • Treneransvarlig. Være trenernes kontaktmann opp mot styret i klubben
  • Delta i forhandlingsutvalg for overganger og jobbe med å rekruttere nye spillere til kubben
  • Ansvarlig for utfylling av overgangspapirer
  • Avgjøre sportslige konflikter
  • Gjennomføre evalueringsmøter med spillere og trenere
  • Ansvarlig for treningstider i samarbeid med Yngres avdeling
  • Ansvarlig for å følge opp skader og skademeldingsskjemaer/innmeldinger sammen med den enkelte spiller
  • Samarbeide med fiksansvarlig for BIL

Funksjonsbeskrivelse Sportslig leder barn & ungdom i Bjørnevatn IL

1.      Oppgaver:

  • Varamedlem for Adm leder barn&ungdom til styret. Møte på styremøter ved innkalling 
  • Lede og styre den sportslige utviklingen i avdelingen.
  • Hovedansvarlig for BILs sportsplan.
  • Koordinere det sportslige arbeidet med trenere og klubben.
  • Følge opp og rekruttere nye trenere og oppmenn sammen med Trenerveileder
  • Lage spilleoversikt og treneroversikt for gruppa sammen med Administrativ leder og oppmenn.
  • Påmeldinger og planlegging til Sone- og kretssamlinger.
  • Ansvar for utlån av spillere.
  • Ansvarlig for utfylling av overgangspapirer.
  • Ansvar for å utarbeide kampoppsett på egne arrangement.
  • Ansvar for turneringspåmelding (eks. Polariscup, Altaturnering, Hesseng cup, Pasvik internasjonal, FEFO og våre to turneringer) sammen med administrativ leder.
  • Ansvarlig for treningstider i samarbeid med Senioravdelingen.
  • Avgjøre sportslige konflikter.
  • Veilede spiller og foresatte ved innmelding av skader/utfylling av skademeldingsskjemaer.
  • Evalueringsmøte med trenere sammen med administrativ leder.

KVALITETSKLUBB

Bjørnevatn IL startet arbeidet med kvalitetsklubb i desember 2015.

Kvalitetsklubb er et konsept som gir retningslinjer for utviklingsarbeidet som gjøres i klubbene og samarbeidet mellom klubb og forbund.

Helge Bækø er ansvarlig for kvalitetsklubb for Bjørnevatn IL. Ønsker du å bidra? Ta kontakt med han på telefon 97977286 eller mail helge@bjornevatn-il.no

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler. For å besøke denne siden, må du akseptere bruk av informasjonskapsler.